Thursday, June 25, 2015

# Ilham Karangkraf # Kenangan Cik Ct

#Kenangan - Pilihan Editor Ilham Karangkraf?

ASSALAMUALAIKUM~^^

Mmmm...
Izinkan Cik Ct kununnya senyum tersipu-sipu dulu...
huahahaha..
*padahal dah tergelak guling2 dah ni*
*mohon penampaq sedasss bior tersedar sikit gelak tak hengat cik t ni*
kih3...

Ok2, bismillahirrahmaanirrahim~
(kat cni baru nak baca basmalah? aptb la ko Ct~ better ada dr takde kan)

Ok , n3 kali ni nak ceta pasaipa ek?
Huhuu, tu you see the tajuk?
nampak tak?
nampak kan?
muhehehehehe *tersengih2 lg mcm kerang busuk*
Maluuuuu maluuu nak ceta~
Kang orang pk aku riak plak...

Ok tak2 ek..
Aku ni insan biasa ja..yg amat pelupa..
Aku tulis pun sebab biar aku tak lupa...
pasai ni salah satu kenangan terindah dalam hidup aku yg aku nak cuba ingat sampai bila2~ 
(selagi mampu ingat, kalau tak ingat, bolehlah post ni ingatkan aku~^^)
Sebagai seorang penulis baru, berita ni memang buat perut aku ada rama2 je..
*kah kah kah*
#statement perah santan#

Haaa, okay jauh benor aku merepek-meraban intro ni..
K, takmo membebel panjang..

Itu pun aku xtau pada awalnya..
Sebab dah beberapa hari jugak tak bukak ilham.karangkraf lepas up ceta tu n beberapa ceta lain...
Tetiba suatu hari...
jeng jeng jeng..*haha*
E-la , thanks yea bagitahu Ct~^^

Aku daripada tadi mengomel, tak bgtau pun kan...

Apa tajuk ceritanya?
Tajuk : Teman...

Ceta tentang apa?
Haaa, kalau korang nak tahu,
baca lah yea..

Aku permudahkan korang kalau nak baca cerita Teman... ni, boleh klik SINI



Aku cuma nak bagitahu yang aku bersyukur sangat salah satu cerpen aku...
Satu2nya cerpen genre seram/misteri aku setakat ni, berjaya jadi Pilihan Editor kat laman web
Ilham Karangkraf~ ^_^
(Alhamdulillah, syukur)

Walaupun jalan cerita nya cuma suam2 kuku, 
memang buat aku tak sangka lagi ternganga sampai sekarang
terpilih jugak kat Pilihan Editor?
Tapi still bersyukur sangat3~
Ngeee~

Yea...
Aku masih baru sangat lagi menceburkan diri dalam bidang penulisan dan mengarang ni...
Tak caye?
Boleh baca SINI
Korang tengok tarikh post tu, baru lagi kan?
Post tu aku tulis masa baru2 je mengada-ada tulis cerpen pertama aku..
Hahaha..
*statement masuk bakul golek2*
*maafkan aku*

Alang2 ni kan, aku nak share sekali beberapa cerita lain yang aku dah post kat portal Ilham .. ^^

***



Sinopsis sikit :

Penghalang Bahagia mengisahkan tentang kisah pahit hidup seorang gadis muda bernama 
Zarifah Niyaz. Hidupnya jadi terganggu kerana status dirinya dan juga sedikit kecacatan dan kekurangan pada wajahnya. Namun, kekurangan itu tidak sedikit pun memudarkan rasa cinta yang ada dalam hati Muhammad Fawwaz Izwan buat Niyaznya...
Dalam diam, Niyaz turut mempunyai perasaan yang sama. Tapi dia sedar dirinya tidak layak berdampingan dengan Fawwaz.
Percintaan mereka yang belum terucap secara rasmi mulai teruji dengan kehadiran Zariff Izzat Rafqie yang mencari tunangnya yang persis wajahnya seperti wajah Zarifah Niyaz.
Zariff kata, muka Niyaz macam muka Zafirah Izyan, tunangnya!
Siapa pula Zafirah Izyan? Apa kaitannya dalam cerita ni?
Nak tahu lebih lanjut?
Klik SINI 
~^^~


***


Apa akan jadi bila drebar teksi tu bukan drebar teksi sebenarnya?
Siapa dia Syaqif Hafizuddin?
Dah bertunang pun, baru Zareen Imtiyaz Imani dapat tahu kisah sebenar incik drebar teksi 
part-time pujaan hatinya ni..
Hurmmm...
Nak tahu kisah diorang?
Bolelah klik SINI 

~^^~
P/S : takde cover cete yg spesifik buat cete ni. aku tak sempat buat.. huhu~

***



yang ni.. aku baru share part 1 je..
hahaha..
dah start malas nak menulis review..
nak tahu ceta pasaipa.. 
Klik SINI

~^^~

***
Cerpen : Di Hujung Harapan Aidilfitri~


***


Fuuhhhh, okay tu aje aku nak share...
Panjang ek?
Penat baca?
Sorey yea~^^

Sememangnya.. karya2 yang aku yang tak seberapa ni ni boleh dikongsikan dgn para peminat novel buat aku berterima kasih sangat sangat sangat kepada pihak portal 
Ilham Karangkraf kerana menyediakan medium yang memudahkan penulis2 cerita, baik penulis lama mahupun yg baru mcm aku ni untuk mengetengahkan cerita2 karangan sendiri~^^

TERIMA KASIH, ILHAM KARANGKRAF~ ^_^

n

TERIMA KASIH JUGA YANG SUDI BACA POST2 CIK CT~^^


P/S :
Siapa nak baca karya2 Cik Ct yang lain, boleh klik SINI 




5 comments:

  1. Replies
    1. terima kasih, dik :)
      Adik pun nti boleh yea...
      Fokus PT3 dlu~^^

      Delete
  2. wah..cik ct ni penulis ya...tahniah...KG pun suka tulis novel..cerpen...
    salam kenal ya


    Jemput join ya
    GIVEAWAY EFG MEGA RAYA 2015 HADIAH WANG TUNAI BERJUMLAH RM3100!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahh KG.. :)
      akak pun suka menulis juga yea?

      Insya-Allah, nanti saya join... N dah follow akak :)

      Delete
  3. Wah , kak hebatnya kak nil ni ... Kak tengs jadi silent reader nil Lob u

    ReplyDelete