Wednesday, June 24, 2015

# Edcoustic # Lagu Indonesia

[Lirik Lagu] Betapa - Edcoustic


Artis : EdCoustic
Album : KuPergi
Tahun : 2014 (new version)

Betapa

Seperti malam gelap tanpa cahaya
Seperti itulah hidupku berjalan
Tanpa arahan tanpa pula tujuan
Entah kemana aku akan bersauh

Terlalu lama aku melupakan-Mu
Mungkin terlalu jauh meninggalkan suruh-Mu
Kini ku lelah akibat ku sendiri
Pantaskah aku kembali pada-Mu

Betapa betapa betapa aku malu pada-Mu
Bulir bulir dosaku menjulang menggunung
Betapa betapa betapa sempurnanya aku melupakan-Mu
Betapa betapa malu aku ya Allah

Terlalu lama aku melupakan-Mu
Mungkin terlalu jauh meninggalkan suruh-Mu
Kini ku lelah akibat ku sendiri
Pantaskah aku kembali pada-Mu

Betapa betapa betapa aku malu pada-Mu
Bulir bulir dosaku menjulang menggunung
Betapa betapa betapa sempurnanya aku melupakan-Mu
Betapa betapa malu aku ya Allah

(Bulir bulir dosaku) menjulang menggunung
Betapa betapa betapa sempurnanya aku melupakan-Mu
Betapa betapa malu aku ya Allah


-end of song-

Cc : this blog for lirik, n cover album~^^

***
Assalamualaikum n hai semua~ ^_^
Sikit nak kongsi cereta pasal lagu ni..
Bagi aku yg baru je minat sangat kat lagu2 Islamik/nasyid/motivate Edcoustic, lagu2 dalam album ni agak buat aku sebak.
Sebab vokalis utama band nasyid akustik ni dah meninggal dunia.

Al-Fatihah buat Almarhum Deden Supriadi @ Aden.
Semoga roh arwah tenang di sana.
Banyak jasa beliau dalam mencipta lagu2 nasyid yg memang sedikit sebanyak memberi motivasi kepada masyarakat esp yg remaja mcm aku ni...

Penulisan beliau dalam Wordpress pun sedikit sebanyak memberi motivasi jugak kat aku untuk menulis..
Siapa nak terjah blogsite arwah Aden, bolehlah klik SINI

Banyak kata2 dan kisah hidupnya yg buat aku terfikir....
Buat aku semakin kagum dengan personaliti beliau...
Sayangnya, industri nasyid sudah kehilangan 1 lagi permata yg berharga..
*sebak tulis ni, sambil dgr lagu2 ciptaan arwah*

Okay tu je... 
#Assalamualaikum#
#Selamat berpuasa yea...#

No comments:

Post a Comment