Sunday, June 14, 2015

# Blog # Celoteh Cik Ct

Permulaan Cik Ct d'blog Ini~

Entry ni ditulis ketika Cik Ct nak cuba try arrange blog baru ini~^^

Akan disambung semula selepas kembali free~
(Cik Ct dah free~^^... Sokmo free~^^)

Aung! Aung! Aung!


Huhuhuhu... Nampak sangat mcm takde kejenya sekarang ni..

Walhal ada dua cerpen n 1 mss yg tgh tunggu due nak hantar sebelum raya ni... :(
-abaikan-

~Mencari diri yang pernah hilang~
(dah jumpa~^^ kot?)

Okay, mesti ada yang dah bosan... Sorry2...
Abaikan je kemengarutan Cik Ct..

Sebenarnya ni blog kedua Cik Ct yg tersangat old school baru nak belajar pasal blogging-memblogging ni... Kui3...

Yang first tu, biarlah jadi medan untuk Cik Ct kongsi karya2 yg tak seberapa Cik Ct kat situ...
(cewwwahhh, ayat nak kena pelangkung sedas ni...huahuahua)

bukan apa... kat sana, gaya penulisan kat sana kena ikut skala novel kan... ayat kena cantik ikut gaya ayat novel...
kat sini, Cik Ct cuba menulis ikut gaya bebas


Kat sini, I am the real Cik Ct~^^

Okay2, jauh benor tersasor ni~

Apa function blog  baru ni sebenarnya ek?

Apa intipati (isi) yg nak dikongsi kat blog ni?
(bakunya ayat 'intipati'... errr...)

Mostly, ni blog personal saya~
Jadi saya tulis ikut suka~^^

Sebenarnya Cik Ct teringin jugak nak blogging pasal review n personal opinion tentang sesuatu yang boleh dikatakan menarik minat Cik Ct...

Macam???

Gajet kegilaan aku...(kegilaan, bukan gila yek~^^)
Produk makanan,  Produk kecantikan, fesyen tudung, mekap
(errr, yang mekap ni tak sure... sebab ai tak pandai mekap you... hahaha - ayat masuk bakul golek2 tapi jujur~ huhu)

okay, memang ai tak reti mekap... tapi ada beberapa barangan kecantikan n tutorial mekap yg mana2 ai jumpa kat youtube/blog lain/ tips drpd member yg terer mekap tu...
Insya-Allah aku akan cuba dikongsikan di cni..^^
Ada juga alat2 mekap sendiri yg nak dikongsi, tapi tak yakin... huhu.

selain tu... (ada lagi?? yeahhh... ada~)

aku akan share kan jugak

Review drama (mostly K-drama kot... hahaha... Ikut mood~) ,
Review produk2 - makanan/baju/fesyen/etc (mengikut tempahan),

So...
Bagi yang nak tumpang iklan/review produk2 anda di sini n di medium media sosial saya yg lain, mcm FB/Twitter/insta saya,

bolehlah forward e-mail ke

ctroxalynna.nh@gmail.com

huhuhu...
aku rasa macam masuk bakul golek2 angkat sendiri post ni.
-sebab takut ada yg ingat aku bajet diva lak.. serik kena cop mcm tu..kui3-
(walhal clueless, tak tau nak ckp apa lagi)
sebenarnya blog ni adalah salah satu medium utk cik ct release tension jugak sebenarnya~

yeahhh...
sebagai latihan utk diri sendiri yg tak reti nak berkomunikasi dgn komuniti media sosial / masyarakat~

Adesss~
(Siapa yg kenal saya, dah cop saya pendiam kalau tak berapa rapat, tapi bila dah rapat mcm murai tercabut bulu... tapi akan jadi pendiam balik bila mood tak reti nak cakap tu dtg balik... Adesss!)

Anggap ajelah blog ni macam tempat Cik Ct nak meluahkan apa2 sahaja yg terlintas utk dikongsikan bersama...

Sekian~

Opppsss... Sebelum terlupa...
Hari ni (masa habis tulis entry ni) , dah 3 hari kita berpuasa~^^

Jadi saya nak ucapkan :

~Selamat Menyambut Bulan Ramdhan Al-Mubarak~


Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna buat kita semua~





Puasa tu... Elok2~
Jangan puasa yangyuk, pagi2 dah buka periuk~^^
Wink2, haha~

K, tata, wassalam~

P/S : Siapa yang nak terjah blog lagi satu Cik Ct, boleh klik SINI
(disarankan bagi mereka yg minat baca cerpen n novel shj~ tak minat, tak yah le klik~ hehe~^^)





No comments:

Post a Comment